ANALISIS MINAT DAN PARTISIPASI SISWA SDN KWADUNGAN LOR DALAM PEMBELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI OLAHRAGA DAN KESEHATAN
DOI:
https://doi.org/10.61722/jssr.v2i4.2253Keywords:
Analysis; interes; participatio; physical education learning; studentsAbstract
This study aims to analyse students‘ interest and participation in learning Physical Education Sports and Health and analyse the level of students’ participation in pjok learning activities at SDN Kwadungan Lor.This research uses a phenomenological approach, and the author uses descriptive research methods. The population in this study were all students of SDN Kwadunagn Lor. The sampling technique used is saturated sampling technique, which obtained the sample of this study is class 4 and 5 students of SDN Kwadungan Lor, totalling 21 students. The data analysis technique used in this research is descriptive analysis using percentages.
References
Atradinal. 2017. Hubungan Motivasi Kerja dengan Kinerja Guru Penjaskes Padang Utara Kota Padang.Jurnal: Performa Olahraga Volume 2 No 02: 112-119.
Azhyppo, O., dkk. (2018). Direction of teaching the subject of physical education by taking into account opportunities of institution of higher education and interests of student youth. Journal of Physical Education and Sport.,18(1), 222 – 229
Al Fuad, Zaki. "Faktor-faktor yang mempengaruhi minat belajar siswa kelas I SDN 7 Kute Panang." Jurnal Tunas Bangsa 3.2 (2016): 42-54
Andriani. (2014). Partisipasi Masyarakat dalam Pembangunan di Desa Tumokang Baru Kecamatan Dumoga Utara Kabupaten Bolaang Mongondow. Jurnal Administrasi Publik. Manado: Universitas Sam Ratulangi.
Djaali. 2017. Psikologi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Dewa, E., Maria Ursula Jawa Mukin, & Oktavina Pandango. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring Berbantuan Laboratorium Virtual Terhadap Minat dan Hasil Belajar Kognitif Fisika. JARTIKA Jurnal Riset Teknologi dan Inovasi Pendidikan, 3(2), 351–359. https://doi.org/10.36765/jartika.v3i2.288.
Daryanto, & Tasrial. (2012). Konsep pembelajaran kreatif. Psikologi Pendidikan.
Hasanah, N. F., Nurtaman, M. E., & Hanik, U. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Rotating Trio Exchange (Rte) Terhadap Hasil Belajar Dan Minat Belajar Matematika Siswa Kelas V Sdn Pinggir Papas 1 Sumenep. Widyagogik : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 6(2), 112. https://doi.org/10.21107/widyagogik.v6i2.5195.
Allen, Michael. (2013). Michael Allen’s Guide to E-learning. Canada : John Wiley & Sons
Permata, C. A. M., & Kristanto, Y. D. (2020). Desain Pembelajaran Matematika Berbasis Gamifikasi untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa. JNPM (Jurnal Nasional Pendikan)
Pardijono, Darmawan, G., & Yulfadinata, A. (2015). Sarana dan Prasarana Olahraga. Surabaya: Unesa University Press.dikan Matematika), 4(2), 279. https://doi.org/10.33603/jnpm.v4i2.3877.
Slameto. 2010. Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya.Bandung: Remaja Rosdakarya
Slameto. 2010. Belajar dan faktor – faktor yang mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta
Siti Nurhasanah dan Sobandi. 2016. Minat Belajar sebagai Determinan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran. Vol. 1 No. 1, 128:135. http://ejournal.upi.edu/index.php/.
Taufiq, M. (2018). Survey Sarana dan Prasarana Penjas Terhadap Hasil Belajar Pendidikan Jasmani Siswa SMA N 16 Makassar. Jurnal Pendidikan Olahraga, 1-11.
Nazirun, N., Novri Gazali., M. Fikri. (2019). Minat Siswa Terhadap Pembelajaran Pendidikan Jasmani Di Smp Ylpi Pekanbaru. Jurnal Penjakora, 6(2), 119-126
Nugraha, B., Dimyati, A., & Gustiawati, R. (2021). Minat Belajar Siswa Dalam Mempraktekkan Pembelajaran Penjas di Rumah Pada Masa Covid-19. JournalCoaching Education Sports, 2(1). https://doi.org/10.31599/jces.v2i1.446.
Nazirun, Novia, Gazali, Novri. 2020. Minat Siswa terhadap Pembelajaran Pendidikan Jasmani. Jurnal: Penjakora. Volume 6 No 02: 119-126.
Yuliani, N., & Pratitis, N. T. 2013. Minat Pada Profesi Guru,
Semangat Kerja dan Kreativitas Guru Taman Kanak-Kanak. Jurnal Psikologi, 8(1), 633–654.
Retrieved from https://journal.ugm.ac.id/jpsi/articl e/view/6975/9440
Zulrafli, Turimin, & Muspita. 2016. Kontribusi Tingkat Kesegaran Jasmani dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Penjas (Studi Korelasi Pada Mahasiswa Penjas Angkatan 2013 FKIP UIR Pekanbaru). Journal Sport Area, 1(2), 73–83.
Suherman, A. (2009). Revitalisasi Pengajaran dalam Pendidikan Jasmani. CV. Bintang Warli Artika
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JOURNAL SAINS STUDENT RESEARCH

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.