Pengembangan Marketing UMKM Jamu Tradisional Di Desa Pangkatrejo Kecamatan Sugio Kabupaten Lamongan Dengan Metode Rebranding
DOI:
https://doi.org/10.61722/japm.v3i1.3702Keywords:
Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs), Traditional jamu, RebrandingAbstract
Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs) are essential for driving economic growth and creating jobs, especially within the traditional jamu industry. In Pangkatrejo Village, jamu MSMEs encounter difficulties such as a lack of branding knowledge and inefficient marketing strategies. Given the growing interest in natural products after the Covid-19 pandemic, jamu has the opportunity to emerge as a prominent product. This activity involves a support program for traditional jamu MSMEs in Pangkatrejo Village, concentrating on rebranding efforts that involve packaging design, modernizing bottles, and developing social media presence. The goal is to improve the visibility and competitiveness of jamu products, as well as to expand the market and strengthen the local economy.
References
Ariano, M. (2017). Pengaruh Rebranding Dan Repositioning Terhadap Brand Equity Smartphone Microsoft Lumia. Academia.edu.
Bayu Malikhul Askhar, T. W. (2024). Strategi Manajemen Keuangan dan Digital Marketing Terhadap Peningkatan Omset Penjualan Produk. Jurnal Usaha , Vol. 5 No. 1.
Dindy, S. W. (2024). PENGANTAR BISNIS. Padang : CV. HEI PUBLISHING INDONESIA .
Eko, L. R. (2024). Konsep Pengabdian Kepada Masyarakat Di Era Digital. Banten : MINHAJ PUSTAKA.
Elva Nur Fariz, D. B. (2024). Pengabdian Kepada Masyarakat Melalui Kuliah Kerja Nyata (KKN) Di Desa Bakalanpule Kabupaten Lamongan. Jurnal Akademik Pengabdian Masyarakat, Kampus Akademik Publising, Vol. 2 No. 3 .
Masadah, T. W. (2023). Implementasi Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi UMKM Krupuk Nasi Di Desa Jatirejo . Community Development Journal , Vol. 4 Hal 3395-3399.
Nina Elvira, A. S. (2024). Pengaruh Iklan Media Sosial dan Pemberia Diskon terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Pada Konsumen Grabfood Di Kota Lamongan). Kampus Akademik Publising, Jurnal Rumpun Manajemen dan Ekonomi , Vol. 1, No. 2 Hal 363-372.
Rina Sulistyowati, R. N. (2023). Modal Manusia Memoderasi Pengaruh Kapabilitas Financial Pada Kinerja UKM. Jurnal Akademi Akuntansi, Vol. 6 No. 4 P. 520-523.
Rumanintya, A. T. (2024). Digital Business. Tangerang : MINHAJ PUSTAKA.
Rumanintya, R. R. (2024). Manajemen UMKM Terpadu. Tangerang : MINHAJ PUSTAKA.
Sri Yaumi, T. W. (2023). Digitalisasi UMKM: Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Pemasaran Keripik Baby Fish Di Desa Gedong Boyountung Lamongan. Jurnal Pengabdian Masyarakat Akademik (JPMA), Vol. 1 No. 4 Hal 08-12.
Tri Winarsih, M. D. (2024). Menumbuhkan Literasi Kewirausahaan Menuju Kemandirian Pemuda Karang Taruna Desa Jatidrojog. Kampus Akademik Publising, Jurnal Akademik Pengabdian Masyarakat, Vo. 2, No. 1 Hal 71-78.
Tri Winarsih, R. N. (2022). Pelatihan Literasi Digital Sebagai Pembangkit UMKM Desa Jatirejo . Community, Jurnal Pengabdian Masyarakat, Vol. 2 No. 3 Hal. 127-133.
Winarsih, T. (2021). Determinasi Ukuran Perusahaan, Profitabilitas, Devidend Payaout Ratio Terhadap Manajemen Laba Yang di Moderasi Corporate Governance Pada Perusahaan Perbankan di Bursa Efek Indonesia Tahun 2019-2020. eRepository Universitas Wijaya Kusuma Surabaya .
Yuanita, A. M. (2024). Pengembangan Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Produktifitas Bagi Pengrajin Jamu Tradisional Di Kota Batam. Jurnal Pendekar Nusantara, Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat , Vol. 1 No. 2 .
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL AKADEMIK PENGABDIAN MASYARAKAT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.