Pengaruh Healthy Lifestyle, Product Quality Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Susu Bubuk Frisian Flag Di Kota Semarang
DOI:
https://doi.org/10.61722/jiem.v2i5.1166Keywords:
healthy lifestyle, product quality, price and purchasing decisions.Abstract
This research aims to analyze the influence of a healthy lifestyle, product quality and price on purchasing decisions of Frisian Flag powdered milk in Semarang City. The data collection method used purposive sampling with a total sample of 112 respondents through questionnaires distributed online and offline. The data collection technique uses primary data in the form of a questionnaire and uses a Likert scale in selecting assessment responses. The analytical method used is multiple linear analysis. The results obtained show that product quality and price have a positive and significant effect on purchasing decisions, while healthy lifestyle has a positive but not significant effect on purchasing decisions.
References
Afidah. (2023). Peran Kepuasan Nasabah Dalam Memediasi Pengaruh Customer Relationship Marketing Terhadap Loyalitas Nasabah, 2(3), 310–324.
Amiliya, F. (2023). Pengaruh Harga, Citra Merek, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Susu Cimory Uht (Studi Kasus Pada Mahasiswa Stiesia Surabaya. Ilmu Dan Riset Manajemen, 10(5), 1–17.
Anisa, N. F., & Sari, H. M. K. (2022). The Influence of Price, Product Quality, and Brand Image of Bear Brand Milk on Purchase Decisions during a Pandemic Period for Students of Muhammadiyah University of Sidoarjo Management Study Program. Journal of Islamic and Muhammadiyah Studies, 2, 1–9.
Atmaja, P. M. Y. R., Budaya Astra, I. K., & Suwiwa, I. G. (2021). Aktivitas Fisik Serta Pola Hidup Sehat Masyarakat Sebagai Upaya Menjaga Kesehatan pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmu Keolahragaan Undiksha, 9(2), 128.
Erinawati, F., & Syafarudin, A. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Promosi Terhadap Keputusan. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 1(1), 130–146.
Fatmaningrum, R. S., & et al. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Frestea. Jurnal Ilmiah Manajemen Ekonomi Dan Akuntansi , 4(1), 1–13.
Gunarsih, C. M., Kalangi, J. A. F., & Tamengkel, L. F. (2021). Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Toko Pelita Jaya Buyungon Amurang. Productivity, 2(1), 69–72.
Paat, L., Rogi, M., Millenia Maharani Paat, L., Moniharapon, S., Rogi, M. H., Manajemen, J., & Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado, F. (2020). Pengaruh Fasilitas, Word of Mouth, Kelompok Referensi, Gaya Hidup Sehat Dan Promosi Media Sosial Terhadap Keputusan Pemilihan Tempat Berolahraga Pada Generasi Milenial Di Gpi Futsal Dan Sport Center Manado. Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(1), 1566–1577.
Pitri, T. (2023). The Effect of Marketing Strategy on Purchasing Decisions. Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Akuntansi, 1(2), 87–98.
Pramana, C., & Anggrainie, N. (2023). PENGARUH PERSEPSI HARGA, CITA RASA, GAYA HIDUP, VIRAL MARKETING, KEMASAN DAN LABELISASI HALAL TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK MAKANAN INSTAN MUJIGAE. Triwikrama: Jurnal Ilmu Sosial, 01(08).
Wayan Risa Dewi Apsari, N., Gusti Ayu Wimba, I., & Ayu Mashyuni, I. (2023). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Air Minum Dalam Kemasan (AMDK) CLEO Di Kota Denpasar. Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Pariwisata, 3(7), 1350–1360.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.