PENGARUH LOKASI DAN STRATEGI PEMASARAN TERHADAP PENJUALAN BAKSO BAKAR JUMBO ANTUM ARSYA DI JL.TEMPULING MEDAN, SUMATERA UTARA

Authors

  • Asshifa Nazila Aridzki Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Fitriyani Dalimunthe Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Muhammad Zikri Alshaufi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Zainarti Zainarti Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61722/jiem.v2i6.1773

Keywords:

Abu Ahmad, Grilled Meatballs, Culinary, Location, Marketing Strategy

Abstract

This study aims to analyze the effect of location and marketing strategy on the sales of Bakso Bakar Jumbo Antum Arsya. With a quantitative and qualitative approach, this research identifies key factors that influence sales success. Data was collected through customer surveys, interviews with management, and social media analysis. The results show that a strategic location and the implementation of effective marketing strategies significantly increase sales. The findings provide insights for culinary entrepreneurs in growing their business. Translated with DeepL.com (free version).

References

Adha, S. (2022). Faktor revolusi perilaku konsumen era digital: sebuah tinjauan literatur. Jipis, 31(2), 134-148.

Armstrong, G., & Kotler, P. (2015). Principles of Marketing (16th ed.). Pearson Education.

Erwin, E., Subagja, A. D., Masliardi, A., Hansopaheluwakan, S., Kurniawan, S. D., Darmanto, E. B., & Muksin, N. N. (2023). Bisnis Digital: Strategi dan Teknik Pemasaran Terkini. PT. Green Pustaka Indonesia.

Madiistriyatno, H. (2024). Peran Harga Dan Promosi Mendukung Loyalitas Melalui Kepuasan Pada UMKM Laundry “Harfia" Jakarta Pusat. Journal of Economic, Bussines and Accounting (COSTING), 7(4), 8570-8578.

Nuriah, E. (2013). Tinjauan Tempat Pada Rumah Makan Saung Kabayan Bandung.

Pane, P. S. M. (2022). ANALISIS PREFERENSI, POLA KONSUMSI & PERMINTAAN BERAS TINGKAT RUMAH TANGGA DI KOTA BANDAR LAMPUNG.

Primananda, A., Sugiarto, Y., & Sugiarto, Y. (2010). Faktor-faktor yang mempengaruhi konsumen dalam membeli rumah (Studi Kasus di Perumahan Bukit Semarang Baru, Semarang) (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS DIPONEGORO).

Sangadji, E. M., & Sopiah, M. P. (2014). Perilaku konsumen, Pendekatan Praktis disertai: Himpunan Jurnal Penelitian. Penerbit Andi.

Wijayati, H. (2019). Panduan Analisis SWOT untuk Kesuksesan Bisnis: jangan buat strategi bisnis sebelum baca buku ini. Anak Hebat Indonesia.

Zainarti. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia: Reformulasi Sumber Daya Manusia Berkarakter Islami.

Downloads

Published

2024-06-20

Issue

Section

Articles