Pengaruh Sistem Pembayaran Digital, Cita Rasa dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian di Rajaswa Coffee
DOI:
https://doi.org/10.61722/jiem.v2i7.1825Keywords:
Digital payment system, taste, price and purchasing decisions.Abstract
Research carried out at Rajaswa Coffee, Sitangan Village, Bulakamba District, Brebes Regency. This research aims to determine the influence of digital payment systems, taste and price on purchasing decisions at Rajaswa Coffee. This research is a type of quantitative research. The data collection method used in this research was by interviewing the owner of Rajaswa Coffee and distributing questionnaires. The sample for this research was 90 people who had made purchases at Rajaswa Coffee, using sampling, namely non-probability sampling with a purposive sampling technique. Data analysis in this research is multiple linear regression analysis assisted by SPSS tools. The data obtained is primary data, secondary data is obtained from other media sources such as books and journals related to the focus of this research. The research results show that the digital payment system has a significant influence on purchasing decisions at Rajaswa Coffee, taste has a significant influence on purchasing decisions at Rajaswa Coffee and price has a significant influence on purchasing decisions at Rajaswa Coffee. Then, the results of the simultaneous test show that the influence variables of the digital payment system, taste and price influence purchasing decisions at Rajaswa Coffee.
References
Andriani, B. F. (2023). Pengaruh Digital Payment Shopeepay Dan Locus Of Control Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa. 1(5), 192–212.
Apriyono, T. (2022). Analisis Efektivitas Strategi Sales Promotion Terhadap Volume Penjualan Mie Sedaap Pada Pt Muncul Jaya Sentosa , Di. 6(April), 76–89.
Arifin, A., & Setyaningrum, D. (2022). Analisis Pengaruh Labelisasi Halal, Harga, Promosi, Citra Rasa, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Sosis Kanzler Oleh Generasi Milenial. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 10(1), 420–427.
Aziz, M. S., Ikhwan, S., & Riono, S. B. (2023). Pengaruh Strategi Diferensiasi Produk , Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pelanggan Kopi Rajaswa Di Kabupaten Brebes.
Cashback, P., & Pembayaran, D. A. N. M. (2023). Di Shopeefood ( Studi Kasus Pada Masyarakat Di Kota Surakarta ).
Damayanti, O., Zain, F., & Sofa, N. (2023). Pengaruh Cita Rasa Dan Ekuitas Merek Terhadap Minat Beli Indomie Goreng Rasa Rendang. Jurnal Administrasi Profesional, 4(1), 11–19. Https://Doi.Org/10.32722/Jap.V4i1.5621
Fauzi, A., Salwa, S. A., Safitri, A., Amelia, E., Julianti, C., & Nur, S. (2023). Analisis Pengaruh Penggunaan Sistem Pembayaran Digital Dan Digital. 2(1), 11–17.
Febriani, E., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Muhadi, U., Brebes, K., Tengah, P. J., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Muhadi, U., Brebes, K., Tengah, P. J., Setiadi, R., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Muhadi, U., Brebes, K., & Tengah, P. J. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian ( Studi Kasus Konsumen Kita Bersama Swalayan Bulakamba ).
Fitra, G., & Sidik, B. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pabrik Roti Agung Kabupaten Tasikmalaya. 16(2), 11–25.
Ii, B. A. B., Pembayaran, A. S., & Pembayaran, P. S. (2008). Aulia Pohan, Kerangka Kebijakan Moneter Dan Implementasiya Di Indonesia . (Jakarta: Rajawali Pers, 2008), Hlm. 121. 1 17. 17–52.
Khairunnisa, F., & Jamiat, N. (2021). Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kecantikan Secara Online Melalui E-Commerce Shopee Di Indonesia. Jurnal E-Proceeding Of Management, 8(1), 397–408.
Leksono, N., Handayani, P., Soeparan, P. F., Raya, J., Timur, U., Weleri, N., & Kendal, K. (2022). Peran Sistem Pembayaran Digital Dalam Revitalisasi Umkm. 4.
Musriah, N., Khojin, N., Aisyah, N., & Sucipto, H. (2023). Pengaruh Kualitas Produk , Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian ( Studi Kasus Pada Toko Oleh- Oleh Sa ’ Cekele Ketanggungan ). 1(3), 53–67.
Riono, S. B. (2018). Pengaruh Biaya Promosi Dan Harga Jual Terhadap Volume Penjualan Pada Yamaha Agung Motor Brebes.
Riset, J., Kasus, S., Mahasiswa, P., Feb, M., Brebes, U., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., & Setiabudi, U. M. (2023). Analisis Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Penggunaan Jasa Keuangan Shopee Paylater Nur Afrida Dwi Harini Analisis Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Penggunaan Jasa Keuangan Shopee Ditawarkan Dan Menjangkau Pasar Yang Lebih Luas . Salah Satu Jasa Yang Ditawarkan Adalah. 1(4).
Octaviani, E. A., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Muhadi, U., Setiadi, R., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., Muhadi, U., Syaifullah, M., Manajemen, P. S., Ekonomi, F., & Muhadi, U. (2023). Pengaruh Harga Dan Kualitas Terhadap Minat Beli Konsumen Buket Bunga ( Studi Kasus Pada Syerr Art Collections ).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.










