Analisis Praktik Manajemen Kinerja Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Pada Perusahaan Asuransi Syariah
DOI:
https://doi.org/10.61722/jiem.v3i1.3494Keywords:
Management, Performance, Satisfaction, Customer, Insurance, ShariaAbstract
This study aims to analyze performance management practices in enhancing customer satisfaction in Sharia insurance companies. The research employs a descriptive qualitative approach, with data collected through in-depth interviews, direct observations, and document analysis. The findings reveal that implementing performance management based on Sharia values, such as transparency, fairness, and optimal service, significantly contributes to improving customer satisfaction. Strategies involving periodic performance evaluations, employee training, and proactive resolution of complaints have strengthened customer trust in the services provided. This study concludes that the integration of Sharia principles with effective performance management practices can be a key factor in achieving customer satisfaction in the Sharia insurance sector.
References
Putri, P., Damayanti, S. A., Pradana, Y. A., & Zainarti, Z. (2024). ANALISIS STRATEGI MARKETING MEDIA SOSIAL TERHADAP MINUMAN KESAYANGAN CABANG LAU DENDANG KEC PERCUT SEI TUAN SUMATERA UTARA. Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Manajemen, 2(7), 09-18.
Mutiah, A., & Lubis, F. A. (2023). Analisis Pengembangan Dana Investasi Asuransi Syariah Pada Pt Prudential Binjai. YUME: Journal of Management, 6(3).
Juniar, D., Chairani, R., Suci, T., & Syahrizha, S. A. (2024). Peluang dan Tantangan Penerapan PSAK 108 Bagi Industri Asuransi Syariah Di Indonesia. Jurnal El Rayyan: Jurnal Perbankan Syariah, 3(2), 168-179.
Wulandarni, A. D. (2024). Analisis Tingkat Solvabilitas dengan Pengukuran Underwriting, Beban Klaim, dan Likuiditas pada Perusahaan Asuransi Syariah Central Asia Raya Periode 2018-2022 (Doctoral dissertation, IAIN Kudus).
Yani, F., & Lubis, F. A. (2023). Analisis Manajemen Resiko Dana Tabarru PT. Prudential Life Insurance Cabang Binjai. YUME: Journal of Management, 6(2).
Apriadi, A., Aulia, I., Akbar, R., Fitria, A. M., & Sisdianto, E. (2024). ANALISIS LAPORAN KEUANGAN ASURANSI SYARIAH: PERANAN TATA KELOLA DAN PENGENDALIAN RISIKO. Jurnal Media Akademik (JMA), 2(4).
Mutiah, A., Nurlaila, N., & Kusmilawaty, K. (2024). Analisis Strategi Pengembangan Infrastruktur Asuransi Syariah Terintegrasi Di Era Digital. Ganaya: Jurnal Ilmu Sosial dan Humaniora, 7(4), 357-365.
Sari, N. A., & Indriyani, S. (2022). Pengaruh Syariah Marketing, Kualitas Pelayanan, Citra Merek Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Asuransi Jiwa Syariah Bumiputera Cabang Bandar Lampung. Jurnal Enterpreneur Dan Bisnis (JEBI), 1(1).
Aslami, N. (2022). Peran Agen Dalam Menentukan Perencanaan Pemasaran dan Meningkatkan Minat Nasabah terhadap Produk Asuransi Syariah. Mimbar Kampus: Jurnal Pendidikan Dan Agama Islam, 21(1), 25-33.
Irdayanti, N., & Syahriza, R. (2021). Manajemen Marketing Asuransi Syariah Untuk Meningkatkan Minat Masyarakat Pada PT Prudential Komplek Merbau Mas. Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 1(4), 248-253.
Nazla, L., Agustina, R. S., Nuraini, S., Hanapiah, S. N., & Mughni, J. A. (2024). STRATEGI DALAM MENINGKATKAN EKSISTENSI ASURANSI SYARIAH DI INDONESIA. Taraadin: Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam, 4(2).
Zulfitri, Z., & Syahriza, R. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Peserta Asuransi Syariah (Studi Kasus Peserta Dana Pendidikan Pada PT. Sun Life Financial Syariah Cabang Kota Medan). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 2(4), 648-653.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.