ETIKA DAN BERBAGI NASI DALAM MENGGUNAKAN MEDIA SOSIAL

Authors

  • Danang Nugroho Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi
  • Wendi Saerul Qobar Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi
  • Muhammad Roif Hasan Rofi'i Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi
  • Muhammad Arif Hasan Rifa'i Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi
  • Raihan Fajar Nurzaman Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi
  • Muhammad Chrisan Angga Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Bagasasi

DOI:

https://doi.org/10.61722/jirs.v1i3.696

Keywords:

Konteks Sosial, Media Sosial, Masyarakat, Gerakan Sosial, Kesadaran Diri

Abstract

This study aims to determine how Sharing Rice in Bandung City fosters an attitude of social concern, especially in the people of Bandung City. Descriptive qualitative methodology was used in this research. Data was collected through in-depth interview techniques conducted in an unstructured manner. Data analysis begins with data reduction, presentation, and drawing conclusions. Triangulation technique is a technique of comparing data obtained through various methods. The results show that Sharing Rice in Bandung City builds an attitude of social care by providing a direct example to the community through sharing activities and inviting other people to share via social media. Apart from that, community members have spread sharing activities to other cities and 27 provinces.

References

Afrianty, A. (2018). Nomor 1 Jilid I Tahun (Vol. 6). www.berbaginasi.com

Alam, S. (2021). Penggunaan Media Sosial Sebagai Alat Komunikasi Politik. Avant Garde, 9(1), 67. https://doi.org/10.36080/ag.v9i1.1257

Asfi, M., Laily Purnamasari, D., & Pranata, S. (2021). DI GRAHA YATIM DAN DHUAFA KOTA CIREBON. 5(1).

Fathurahman, A., Buwono, S., Fathurahman Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, A., Tanjungpura, U., Hadari Nawawi, J. H., Laut, B., Pontianak Tenggara, K., Pontianak, K., & Barat, K. (2022). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM AKUN @BERBAGINASI_PTK DALAM MENINGKATKAN PARTISIPASI MASYARAKAT DI KOTA PONTIANAK. https://doi.org/10.26418/jppk.v11i8.56761

Guarango, P. M. (2022). No Titleהכי קשה לראות את מה שבאמת לנגד העינים. הארץ, 8.5.2017, 2003–2005.

Heuvel, V. Den. (2014). ORCA Online Research @ Cardiff. Orca, 1–2.

Istiani, N., & Islamy, A. (2020). Fikih Media Sosial Di Indonesia. Asy Syar’Iyyah: Jurnal Ilmu Syari’Ah Dan Perbankan Islam, 5(2), 202–225. https://doi.org/10.32923/asy.v5i2.1586

Mahasiswa, D., Syekh, U., Hasan, A., Padangsidimpuan, A. A., Syahbana Siregar, A., Komunikasi, D., & Islam, P. (2023). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Dakwah. 2(4), 3395–3399.

Pendidikan, J., & Konseling, D. (n.d.). Self Awareness Dalam Perilaku Sosial Altruisme Di Era Sosial Media: Studi Jama’ah Masjid Al-Azhar Yogyakarta (Vol. 5).

Putra, A. D., & Bagasasi, S. (2021). Fenomena Badut Sedih : Sebuah Kajian Stakeholder Theory JIP ( Jurnal Industri dan Perkotaan ) Volume 16 Nomor 2 / Agustus 2020 Fenomena Badut Sedih : Sebuah Kajian Stakeholder Theory Donny Firli Ardiawan. 16(January).

Suryani, I. (2018). Peran Sosial Media Sebagai Media Kampanye Sosial (Studi kasus pada kampanye sosial startup Opini.id dengan tema “Arti Sebungkus Nasi”). Journal Visioner : Journal of Television, 1(1 SE-Articles), 45–63. http://journal.atvi.ac.id/index.php/jurnal_visioner/article/view/5

Downloads

Published

2024-01-02

Issue

Section

Articles