Strategi Pemasaran Pembiayaan Produk Griya Mabrur (Studi Kasus pada BSI KC Cempaka Mas Jombang)

Authors

  • Nasywa Kamila Nur Firdausia Universitas Hasyim Asy’ari
  • Peni Haryanti Universitas Hasyim Asy’ari
  • Masyudan Dardiri Universitas Hasyim Asy’ari

DOI:

https://doi.org/10.61722/jirs.v1i4.985

Keywords:

Bank Syariah Indonesia; Griya Mabrur; Financing; Marketing Strategy

Abstract

This study examines the marketing strategy for Griya Mabrur financing product in the perspective of Islamic economic at bank syariah Indonesia Kc cempaka Mas Jombang, marketing strategy activites are an interaction that seeks to create or achieve success targets which have become a sunnatullah that whatever wehave plannedm, is successful. Whether or not the provision is only in Allah SWT. The purpose of this study is to find out the methods and tactics used in marketing Griya product and whether they are in accordance with the rules of Islamic economic that have been regulated in the Al-Qur’an and Hadith. The research method used is qualitative with a descriptive approach. Data collection tecniques through interviews, observation, documentation. Data sources include Conner Bussiness Relationship Manager, Costumer Service and Customer of Bank Syariah Indonesia KC Cempaka Mas Jombang. The results of this state that the marketing strategy which is used by Bank Syariah Indonesia is very efficient and in accordance with Syakir Sula theory, namely product, price, promotion, and place. Bank Syariah Indonesia also collaborates with government agencies or institutions and distributes pamphlets through digital and direct media

References

Anwar, R. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Perumahan Griya Pasir Putih Mas Pekanbaru.

Anzela, F. (2017). Strategi Pemasaran Produk Pembiayaan Kepemilikan Rumah (KPR) Sejahtera BRI Syariah IB dI BRI Syariah KC Purwokerto. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Purwokerto.

Bayanullohh. (2019). Strategi Pemasaran Syariah. budi utama.

Fahma, reza D. (2022). Strategi bauran pemasaran syariah untuk meningkatkan penjualan pada batik liris manis Tulungagung. 1.

Firmansyah, A. (2019). Buku Manajemen Pemasaran BARU.

Hakim, F. (2021). Strategi Pemasaran Kredit Pemilikan Rumah (KPR) Pada PT Bank Syariah Indonesia KC Jakarta Abdul Muis. Repository.Uinjkt.Ac.Id. https://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/57798

Hermanzah, L. A., & Sopingi, I. (2022). Strategy of Islamic Marketing: Studi Kasus Pada Pariwisata Religi. JIES: Journal of Islamic Economics Studies, 3(3), 109–125.

Khatulisilva, D. (2021). Strategi Pemasaran Produk Kepemilikan Rumah (KPR) Griya Hasanah Di BSI KCP Sukabumi Cicurug City.

Noviarika, K. (2021). Strategi Pemasaran Pembiayaan KPR di bank Syariah Indonesia KCP Magetan Pada Masa Pandemi Covid - 19. Skripsi.

Oktaviani, adinda. (2020). Implementasi Akad Murabahah Pada Pembiayaan Griya Rumah Di Bank SyariaH Mandiri KCP Cirendeu. universitas muhammadiyyah jakarta.

Rahmawati, L. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Pembiayaan Produk Griya Hasanah Pada Bank BNI Syariah Kantor Cabang teluk Lampung. Universitas Islam neheri Raden Intan Lampung.

Ramadhan, F. (2019). pada BSI KK Tulungagung Trade Center (eks BRI Syariah)., (2) untuk menguji pengaruh kualitas pelayanan terhadap minat masyarakat dalam memilih pembiayaan (Issue 3).

Sa’adah, H., & Sopingi, I. (2019). Marketing Mix-7P dan Religi Terhadap Keputusan Menjadi Nasabah (Survey Pada PT. Bank BRISyariah KCP Wahid Hasyim Jombang). MALIA: Journal of Islamic Banking and Finance, 3(1), 59–72.

Sopingi, I. (2014). Etika Bisnis Menurut Al-Ghazali: Telaah Kitab Ihya’’Ulum Al-Din. Iqtishoduna, 10(2), 142–148.

Swara Prihatta, H. (2018). Pemasaran Dalam perspektif Ekonomi Islam.

Tamanggung, B. (2017). Peran Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Kinerja Pemasaran Menurut Perspektif Ekonomi Islam. Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.

Wahyudi, K. M. (2020). Etika Bisnis Islam Menurut Imam Al-Haddad. JIES: Journal of Islamic Economics Studies, 1(3), 148–158.

Zulaikha, S. (2021). Strategi marketing pembiayaan hasanah dalam meningkatkan jumlah nasabah pada BNI syariah KC Probolinggo.

Artikel Prosiding

Nugraha, I. B. dkk. (2016). Analisis Syariah Marketing Menurut Muhamammad Syakir Sula Terhadap Penerapan dan Dampaknya pada Pangsa Pasar PT. Asuransi Takaful Umum Perwakilan Kantor Bandung. 2. https://doi.org/10.33258/birci.v5i3.5978

Sundari, L., & Haryanti, P. (2022). Strategi Bank NTB Syariah Dalam Meningkatkan Kepuasan Nasabah Melalui Layanan Digital Di Masa Pandemi Covid-19 PENDAHULUAN Perkembangan Bank syariah di indonesia mengalami peningkatan yang cukup pesat yang ditandai dengan berdirinya bank-bank syariah . Ba. 3(I), 15–25. https://doi.org/10.33258/birci.v5i3.5978

Buku Teks

Kotler, P., & Keller, kevin lane. (2019). Manajemen Pemasaran (ed. 13). erlangga.

Huda, nurul dkk. (2017). Pemasaran Syariah Teori dan Aplikasi.

Laporan Instansi/Lembaga/Organisasi/Perusahaan

PT. Bank Syariah Indonesia, T. (2021). Griya Mabrur. 2020. https:www.bankbsi.co.id/company-information/tentang-kami

PT. Bank Syariah Indonesia, T. (2021). No Title. https://webform.bankbsi.co.id.catalog/produk/13

Mabrur, bsi griya. (2022). Produk Pembiayaan Griya Mabrur Bank Syariah Indonesia.

ojk. (2008). otoritas jasa keuangan.

Downloads

Published

2024-01-02

Issue

Section

Articles