Pengaruh Promosi, Harga dan Produk Minat Beli Konsumen Di Langsa Town Square
DOI:
https://doi.org/10.61722/jrme.v2i2.4121Keywords:
promotion, price, produck and interestAbstract
This research aims to determine the influence of promotion (X1), price (X2), produk (X3) on interest (Y) partially and simultaneously on the performance of MSMEs in Langsa City. The sample in this research consisted of 100 respondents. The partial research . promotion variable is 0.019 < alpha 0.05, meaning promotion has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. The research results show that the significance value of the price variable is 0.019 < alpha 0.05, meaning that price has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. Product variable is 0.046 < alpha 0.05, meaning that the product has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. The research results show simultaneously (as a whole) promotion (X1), price (X2) and produk (X3) on the purchase interest variable (Y) where the significance value is 0.000
References
Alfira Lianita, & Widodasih, R. W. K. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen GoFood. Jurnal Manajemen, 13(1), 15–24. https://doi.org/10.30656/jm.v13i1.6706
Alma, B. (2020). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta.
Digjaya Nata Nagara, & Hendrati. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Produk Pakaian dengan Kualitas Pelayanan Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis, 55–61. https://doi.org/10.29313/jrmb.v2i1.1001
Fatin Navi Cahyati, & Sumaryanto Sumaryanto. (2024). Pengaruh Harga, Pelayanan dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Akuntansi Pajak Dan Kebijakan Ekonomi Digital, 1(3), 109–133. https://doi.org/10.61132/apke.v1i3.340
Hari Subagyo, W., & Safitri, Y. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Online Busana Muslim Di Industri Nanad Hijab Cibinong Bogor. Economicus, 13(2), 178–188. https://doi.org/10.47860/economicus.v13i2.176
Ismanto, J. (2020). Manajemen Pemasaran. Unpam Press.
Kotler, A. (2018). Dasar-Dasar Pemasaran. Perhalindo.
Marwanto, B., Welsa, H., & Kurniawan, I. S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan dan Dampaknya Terhadap Minat Beli Ulang (pada Konsumen Produk Sayuran Cv Tani Organik Merapi Pakem Sleman). Jurnal Kolaboratif Sains, 5(2), 120–128. https://doi.org/10.56338/jks.v5i2.2251
Megayani, B.P, A., Chandra, R., Hendro, J., Hidayat, N., & Fakhri Pratama, R. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Hoops Indonesia di Cabang Grand Indonesia Megayani,. BPJP) Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta, 05(01), 1–16.
Meutia, R., & Syardiansah, S. (2021). Strategi Peningkatan Volume Penjualan Melalui Bauran Pemasaran Pada Langsa Town Square. Jurnal Manajemen Motivasi, 17(1), 27. https://doi.org/10.29406/jmm.v17i1.2649
Rifai, K. (2019). Membangun Loyalitas Pelangan. Pramedika Group.
Saleh, M. Y. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran (Sah Media).
Sudaryono. (2018). Manajemen Pemasaran Teori & Implementasi. Andi.
Suryanto, K. (2022). Kinerja pemasaran perusahaan. Pustaka Aksara.
Suyonto, D. (2019). Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran, Konsep, Strategi, Dan Kasus. Penerbit Caps.
Wahyuno. (2020). Manajemen Pemasaran. Graha Ilmu.
Wibawa, T., & Wijaya, S. (2024). Pengaruh Promosi, Harga, Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Pelanggan E-Commerce Shopee. Reviu Akuntansi, Manajemen, Dan Bisnis, 4(1), 95–105. https://doi.org/10.35912/rambis.v4i1.3109
Wibowo, W., Ilham, D., & Asdiani, D. (2021). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Produk RM Ayam Bakar Wong Solo di Cipete. Jurnal Tadbir Peradaban, 1(1), 54–59. https://doi.org/10.55182/jtp.v1i1.7
Wijaya. (2020). Riset Pemasaran. Cetakan ke-7. Gramedia Pustaka Utama.
Zainurrosalamia, S. Z. (2017). Manajemen Pemasaran dan Bisnis bagi Usaha Mikro, Kecil dan Menengah. In Chemistry Progress (Vol. 5, Issue 2).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 JURNAL RUMPUN MANAJEMEN DAN EKONOMI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.