Pengaruh Promosi, Harga dan Produk Minat Beli Konsumen Di Langsa Town Square

Authors

  • Ika Syafiani Universitas Samudra
  • Rahmi Meutia Universitas Samudra
  • Najihatul Faridy Universitas Samudra

DOI:

https://doi.org/10.61722/jrme.v2i2.4121

Keywords:

promotion, price, produck and interest

Abstract

This research aims to determine the influence of promotion (X1), price (X2), produk (X3) on interest (Y) partially and simultaneously on the performance of MSMEs in Langsa City. The sample in this research consisted of 100 respondents.  The partial research . promotion variable is 0.019 < alpha 0.05, meaning promotion has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. The research results show that the significance value of the price variable is 0.019 < alpha 0.05, meaning that price has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. Product variable is 0.046 < alpha 0.05, meaning that the product has a significant influence on buying interest at Langsa Town Square. The research results show simultaneously (as a whole) promotion (X1), price (X2) and  produk (X3) on the purchase interest variable (Y) where the significance value is 0.000

References

Alfira Lianita, & Widodasih, R. W. K. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen GoFood. Jurnal Manajemen, 13(1), 15–24. https://doi.org/10.30656/jm.v13i1.6706

Alma, B. (2020). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta.

Digjaya Nata Nagara, & Hendrati. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Produk Pakaian dengan Kualitas Pelayanan Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis, 55–61. https://doi.org/10.29313/jrmb.v2i1.1001

Fatin Navi Cahyati, & Sumaryanto Sumaryanto. (2024). Pengaruh Harga, Pelayanan dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Akuntansi Pajak Dan Kebijakan Ekonomi Digital, 1(3), 109–133. https://doi.org/10.61132/apke.v1i3.340

Hari Subagyo, W., & Safitri, Y. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Online Busana Muslim Di Industri Nanad Hijab Cibinong Bogor. Economicus, 13(2), 178–188. https://doi.org/10.47860/economicus.v13i2.176

Ismanto, J. (2020). Manajemen Pemasaran. Unpam Press.

Kotler, A. (2018). Dasar-Dasar Pemasaran. Perhalindo.

Marwanto, B., Welsa, H., & Kurniawan, I. S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan dan Dampaknya Terhadap Minat Beli Ulang (pada Konsumen Produk Sayuran Cv Tani Organik Merapi Pakem Sleman). Jurnal Kolaboratif Sains, 5(2), 120–128. https://doi.org/10.56338/jks.v5i2.2251

Megayani, B.P, A., Chandra, R., Hendro, J., Hidayat, N., & Fakhri Pratama, R. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Hoops Indonesia di Cabang Grand Indonesia Megayani,. BPJP) Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta, 05(01), 1–16.

Meutia, R., & Syardiansah, S. (2021). Strategi Peningkatan Volume Penjualan Melalui Bauran Pemasaran Pada Langsa Town Square. Jurnal Manajemen Motivasi, 17(1), 27. https://doi.org/10.29406/jmm.v17i1.2649

Rifai, K. (2019). Membangun Loyalitas Pelangan. Pramedika Group.

Saleh, M. Y. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran (Sah Media).

Sudaryono. (2018). Manajemen Pemasaran Teori & Implementasi. Andi.

Suryanto, K. (2022). Kinerja pemasaran perusahaan. Pustaka Aksara.

Suyonto, D. (2019). Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran, Konsep, Strategi, Dan Kasus. Penerbit Caps.

Wahyuno. (2020). Manajemen Pemasaran. Graha Ilmu.

Wibawa, T., & Wijaya, S. (2024). Pengaruh Promosi, Harga, Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Pelanggan E-Commerce Shopee. Reviu Akuntansi, Manajemen, Dan Bisnis, 4(1), 95–105. https://doi.org/10.35912/rambis.v4i1.3109

Wibowo, W., Ilham, D., & Asdiani, D. (2021). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Produk RM Ayam Bakar Wong Solo di Cipete. Jurnal Tadbir Peradaban, 1(1), 54–59. https://doi.org/10.55182/jtp.v1i1.7

Wijaya. (2020). Riset Pemasaran. Cetakan ke-7. Gramedia Pustaka Utama.

Zainurrosalamia, S. Z. (2017). Manajemen Pemasaran dan Bisnis bagi Usaha Mikro, Kecil dan Menengah. In Chemistry Progress (Vol. 5, Issue 2).

Downloads

Published

2025-02-25

Issue

Section

Articles