Pengaruh Harga Kualitas Produk dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian pada Sepatu Converse

Authors

  • Nadhif Andika Dwi Putra Universitas 17 Agustus 1945
  • M. Sihab Ridwan Universitas 17 Agustus 1945

DOI:

https://doi.org/10.61722/jrme.v2i5.6255

Keywords:

Harga, Kualitas produk, Citra Merek

Abstract

This thesis discusses the influence of price, product quality, and brand image on purchasing decisions for Converse shoes. The purpose of this study is to identify, prove, and analyze the effects of price, product quality, and brand image on the purchase decisions of Converse shoes among students of Universitas 17 Agustus 1945 Surabaya.Using a quantitative approach, the research collects both primary and secondary data from 100 respondents. The analytical method employed is multiple linear regression analysis, which includes validity tests, reliability tests, and classical assumption tests to analyze the data.The results of the study show that partially, price, product quality, and brand image each have a significant influence on purchasing decisions. Simultaneously, price, product quality, and brand image also significantly influence purchasing decisions. These findings highlight the importance of these three factors in marketing strategies to increase consumer buying interest

 

References

Afifah Devi Lestari, & Erni Widajanti. (2024). Pengendalian Kualitas Produk Dengan Metode Statistical Quality Control untuk Mengurangi Produk Rusak pada UMKM Gethuk Anyar di Ngawi. Jurnal Rimba : Riset Ilmu Manajemen Bisnis Dan Akuntansi, 2(3), 328–355. https://doi.org/10.61132/rimba.v2i3.1164

Anggraini, N., Yolandika, C., Utoyo, B., & Irawati, L. (2022). Proses Pengambilan Keputusan Konsumen Dalam Pembelian Produk Lada di Provinsi Lampung. Jurnal Agrisep, 23(1), 43–51. https://doi.org/10.17969/agrisep.v23i1.26152

Arianty, N., & Andira, A. (2021). Pengaruh Brand Image dan Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian. Maneggio: Jurnal Ilmiah Magister Manajemen, 4(1), 39–50. https://doi.org/10.30596/maneggio.v4i1.6766

Dhiaz, M. R., & Hidayat, S. (2025). Analisis Kualitas Sepatu Lokal Compass.

Dian Mardiana, R. S. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi (MEA), 7(3), 1370–1385. https://doi.org/10.31955/mea.v7i3.3543

Eli Achmad Mahiri. (2020). Pengaruh Brand Image dan Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Pada Konsumen Badan Usaha Milik Desa (BUMDES) Mart Banjaran. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 11(3), 227–238. https://doi.org/10.32670/coopetition.v11i3.154

Faisa, A. Z., & Marwati, S. (2023). Kesenian Dongkrek Madiun Sebagai Ide Perancangan Sepatu Kulit. Jurnal Suluh , Vol.6, No.2.

Ghozali. (2023). Keberhasilan Usaha Sepatu Sneakers Semarang Dalam Mempertahankan Eksistensinya. 131.

Gunarsih, C. M., Kalangi, J. A. F., & Tamengkel, L. F. (2021). Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Toko Pelita Jaya Buyungon Amurang. Productivity, 2(1), 69–72.

Hardyansyah, R., & Budiputranto, R. (2024). Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Terhadap Brand Image Ditinjau Dari Komunikasi Pemasaran. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 24(3), 2681–2687. https://doi.org/10.33087/jiubj.v24i3.3359

Henri Yawan, Akmal Ramadhan Putra Setiawan, Muhammad Naufal Nurfirmansyah, Muhammad Fadli Al-Multazim, Noor Kholis Budiman, Adi Prehanto, & Asep Nuryadin. (2023). Pengaruh Strategi Harga dan Kualitas Layanan dengan Preferensi Pembelian Pelanggan di Platform E-commerce Shopee. Maeswara : Jurnal Riset Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 2(1), 197–208. https://doi.org/10.61132/maeswara.v2i1.585

Irawan, P. R., Abdillah, A., & Taryanto, T. (2022). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Pada Home Industry Sandal Kulit Kandangwesi Collection Garut. Jurnal Muhammadiyah Manajemen Bisnis, 3(2), 61. https://doi.org/10.24853/jmmb.3.2.61-68

Kotler, P., & Keller, K. (2016). Manajemen Pemasaran (edisi ke-1). Pearson Education.

Lakuy, F., & Sopacua, Y. (2024). Consumer Behavior of Shopee Users by Students of the Communication Studies Program , Faculty of Social and Political Sciences , Pattimura University Perilaku Konsumtif Pengguna Shopee oleh Mahasiswa Program Studi Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial dan I. 03(02), 551–572.

Liyono, A. (2022). Pengaruh Brand Image, Electronic Word of Mouth (E-Wom) Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Air Minum Galon Crystalline Pada Pt. Pancaran Kasih Abadi. Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis, 3(1), 73–91. https://doi.org/10.32815/jubis.v3i1.1089

Mankiw, N. G. (2018). Principles Of Economics. Cengage Learning.

Nuriyono, Tin Agustina, dan I. K. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Inkoffie Sidoarjo Dengan Promosi Sebagai Variabel Intervening. JUBIS, 4(1), 62–71. https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i1.429

Saputri, L. E., & Utomo, A. (2021). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk, Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Converse Di Surakarta. Excellent, 8(1), 92–103. https://doi.org/10.36587/exc.v8i1.911

Sari, I. P. (2023). Pengaruh Persepsi Harga Dan Kualitas Makanan Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Rumah Makan Nasi Krawu Habbah Sufa Gresik. Soetomo Management Review, 2(7), 908–927.

Satria, E. (2023). Brand Image , Persepsi Harga , Dan Kualitas Produk ( Studi Kasus Pada Toko Bangunan Berkah Desa Lempur Danau ). Journal of Economic, Management, Business, and Accounting, 4(2), 1–11.

Witjaksono, I. A. M. S. S. I. A. D. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian. JIMEA | Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Dan Akuntansi), 7(3), 1370–1385.

Woen, N. G., & Santoso, S. (2021). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk, Promosi, dan Harga Normal terhadap Kepuasan dan Loyalitas Konsumen. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, Dan Entrepreneurship, 10(2), 146. https://doi.org/10.30588/jmp.v10i2.712

Downloads

Published

2025-08-07

Issue

Section

Articles