MENGGUNAKAN MULTIMEDIA INTERAKTIF DALAM PEMBELAJARAN UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA PESERTA DIDIK KELAS V SDN 241 PALEMBANG

Authors

  • Elvira Anjelia Universitas Seiwijaya
  • Effendi Effendi Universitas Seiwijaya
  • David Saputra Universitas Seiwijaya

DOI:

https://doi.org/10.61722/jssr.v2i6.2958

Keywords:

Math, Technology, Achievement, Interactive Multimedia

Abstract

The average time of abad 21 terutama in Indonesia is also significant, part of the world education. The educational curriculum of diidonesia at the same time as the curriculum of the year. Curriculum Merdeka focuses on intracurricular teaching, which mentioned by three teachers as a way to introduce teaching with careful consideration and practical consideration. Salah satunya penguin technology is the focus of the entire organization in the implementation of the National Curriculum. With effective technology, customers can enjoy more personal, mechanical, and personal information about their customers. Penelitian ini vertujuan for meningkat achieving peserta didik class VB for students of mathematics. Metode penelitian which is developed as a penalty shop class (PTK) which is taught in 2 cycles. Design penelitian texture covered with permanent, light, transparent, and reflective. Data collected through a wide range of technical documentation, analysis, observation, and testing. Berdasarkan hasil penelitian, hasil belajar peserta didik mengalami peningkatan. Then they increased by 44%. After each cycle I presentation increased the yield to 74%. Meskipun mengalami peningkatan pada perbaikan cycle I mass pearl perbaikan lagi dikarenakan belum mencapai ketuntasan yang diinginkan. Eventually perbaikan cycle II, none of the patients achieved a significant increase above 93%. From the achievement that can be achieved first, it can be simple to mention the media pembelajaran basic technology to increase the achievement of the peserta didik to the eyes of mathematics students.

References

Aenon, N., Iskandar, I., & Rejeki, H. S. (2020). Faktor faktor yang mempengaruhi rendahnya prestasi belajar pendidikan jasmani. Jurnal Ilmu Keolahragaan, 3(2), 149-158.

Kahfi, M., & Srirahayu, E. (2021). Penerapan multimedia interaktif untuk meningkatkan motivasi belajar dan hasil belajar siswa pada pembelajaran IPA. PETIK: Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi Dan Komunikasi, 7(1), 63-70.

Mureiningsih, E. S. (2014). Meningkatkan hasil belajar siswa melalui media pembelajaran multimedia interaktif. Madaniyah, 4(2), 214-229.

Prianoto, A. D., Gulo, F., & Nawawi, E. (2017). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (lkpd) Interaktif Kimia Untuk Pembelajaran Struktur Atom Di Kelas X SMA. Jurnal Penelitian Pendidikan Kimia: Kajian Hasil Penelitian Pendidikan Kimia, 4(2), 88-96.

Rahmawati, A. (2019). Penggunaan multimedia interaktif (MMI) sebagai media pembelajaran dalam meningkatkan prestasi belajar fisika. PSEJ (Pancasakti Science Education Journal), 4(1), 7-17.

Shalikhah, N. D. (2016). Pemanfaatan aplikasi Lectora Inspire sebagai media pembelajaran interaktif. Cakrawala: Jurnal Studi Islam, 11(1), 101-115.

TRINAWINDU, I. B. K., Dewi, A. K., & Narulita, E. T. (2016). Multimedia interaktif untuk proses pembelajaran. Prabangkara: Jurnal Seni Rupa dan Desain, 19(23), 35-35.

Downloads

Published

2024-11-26