PENGARUH STRATEGI PEMASARAN DIGITAL DAN HARGA TERHADAP VOLUME PENJUALAN PRODUK HNI-HPAI DI AGEN HALAL MART AGENCY CENTER ASIH MTQ MUARA BULIAN

Authors

  • Evi Kholishoh Ainuz Zulva Universitas Islam Batang hari
  • Sukatin Sukatin Universitas Islam Batang hari
  • Raden Hebat Kurnia Universitas Islam Batang hari
  • Dini Haryati Universitas Islam Batang hari

DOI:

https://doi.org/10.61722/jaem.v2i2.4551

Keywords:

Marketing Strategy, Digital, Price, Sales Volume

Abstract

This study aims to analyze the effect of digital marketing strategies and prices on sales volume at the Halal Mart Agency Center Asih Agent. This study uses a quantitative method. to research a certain population or sample. The population in this sample is the number of consumers who purchase HNI HPAL products in 2023. The data collection techniques used by researchers are observation, interviews and questionnaires. The analysis technique used is multiple linear regression to measure the effect of independent variables (digital marketing strategies and prices) on the dependent variable (sales volume). The results of this study indicate that there is a significant influence between digital marketing strategies on sales volume, there is a significant influence between prices on sales volume and there is a significant influence between digital marketing strategies and prices on sales volume

References

Aikal Bisma Rendelangi, Sahyunu, La Ode Abdul Manan. Pengaruh Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Toko Alvian Resa Prianto Desa Ambalpua Kecamatan Ranomeeto Kabupaten Konawe Selatan. Jurnal Of Economic and Business. (2023).

Alfi Rizki, Agus Sutarjo, dan Yulistia. Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume penjualan Kulit Masih pada CV. Rempah Sari Kota Padang. Jurnal Matua. (2022).

Fauzi Dwi Putra. Pengaruh Volume Penjualan dan Biaya Produksi Kalung Terhadap Laba Pada Hidayah Shop Kuta Bandung. Jurnal Pendidikan ekonomi Undiksha. (2017).

Feky Reken, Basri Modding, dan Ratna Dewi. Pengaruh Digital Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Pada Ciputra Tallasa Jo Makasar. Jurnal Ekonomi dan Bisnis . (2024).

Harmawan Teguh Saputra, Ferda Maryatul Rif’ah, dan Bayu Andrianto. Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Guna Meningkatkan Daya Saing UMKM. Jurnal Economy Management Business and Entrepreneur. (2023).

Makmur dan Saprijal. Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Pada S-Mart Swalayan Pasar Pengaraian). Jurnal Ilmiah Cano Ekonomos. (2015).

Meithiana Indrasari. Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Surabaya: unitomo Press. 2019.

Nur Azmil Islahiha, Ahmad Mulyadi, dan Santi Lisnawati. Pengaruh Label Halal, Promosi, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pasta Gigi Herbal HNI-HPAI: Studi Kasus Mahasiswa Universitas Ibn Khaldun Bogor. Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam. (2023).

Supriyati, dkk. Ekonomi Manajerial & Strategi Bisnis. Banten: Sada Kurnia Pustaka. 2023.

Yoyo Sudaryo, dkk. Digital Marketing dan Fintech di Indonesia. Yogyakarta: Anggota IKAPI. 2020.

Downloads

Published

2025-05-14