Pengaruh Digital Marketing Dan Inovasi Produk Tehadap Keberhasilan Kewirausahaan (Studi Kasus Umkm Bungo Tanjung Desa Rambutan Masam Kecamatan Muara Tembesi)
DOI:
https://doi.org/10.61722/jaem.v2i3.6601Keywords:
Smes, Business, ProductAbstract
Entrepreneurial success is a condition where a person is able to achieve success in business with entrepreneurship in an entrepreneur The development of small and medium enterprises is expected to be better because of the increasing openness of business opportunities and the consolidation among smes in overcoming limited access to capital especially in the current era, namely the era of gen Z and the influence of technology, various challenges are faced by smes. Therefore, smes must have a high entrepreneurial spirit in order to compete with other smes. smes struggle to survive with various challenges Based on the theory and understanding of digital marketing, it can be formulated in synthesis that digital marketing is a marketing strategy and product or brand promotion in a business using digital media.
References
Anonim. Al Qur’an dan Terjemahnya. Jakarta: Kementerian Agama Republik Indonesia. 2019.
Adella Putri. Pengaruh Digital Marketing Dan Inovasi Produk Terhadap Pendapatan. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah, 1. (2023).
Albert Kurniawan. Metode Riset untuk Ekonomi dan Bisnis. Bandung: Albareta. 2016.
Ana Fitriyatul Bilgies. Keunggulan Kompetitif Yang Dalam Menciptakan Inovasi Untuk Kewirausahaan Strategis’. An-Nisbah, 2 (2017).
Ardyan. E.. Putri. OT. Dampak Positif Seorang Wirausaha Yang Memiliki Kompetensi Wirausaha Terhadap Keberhasilan Inovasi Produk Dan Kinerja Usaha. Jurnal Kewirausahaan dan UKM, 1 (2016).
Bukhari Alma dan Donni Juni Prianda. Manajemen Bisnis Syariah: Menanamkan Nilai Dan Praktis Syariah Dalam Bisnis Kontemporer. Bandung: Alfabeta. 2016.
Cahyo. J. & Harjanti. D. Analisa Inovasi Produk Pada Sektor Usaha Formal dan Informasi di Jawa Timur. Jurnal AGORA, 1 (2015).
Cicik Harini. Heru Sri Wulan. Feri Agustina. Digital Marketing Bagi UMKM Ed 1. Bandung: Media Sains Indonesia. 2021.
Daniel Laksana dan Diah Dharmayanti. Pengaruh Digital Marketing Terhadap Organizational Performance Dengan Intellectual Capital dan Perceived Quality Sebagai Variabel Intervening Pada Industri Hotel Bintang Empat Di Jawa Timur. Jurnal Manajemen 1 (2018).
Fernando Trias De Bes Philip Kotler. Lateral Marketing Berbagai Teknik Baru Untuk Mendapatkan Ide-Ide Terobosan. Jakarta: Erlangga. 2016.
Fitria Lestari. Pengaruh Jiwa Kewirausahaan Dan Kreativitas Terhadap Keberhasilan Usaha Pada Sentra Industri Rajutan Binong Jati. Available at elib. Unikom. Ac. Id 8 (2015).
Hamzah. F. & Ariesta. F. Pengaruh Kualitas Dan Inovasi Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kuswini Catering Bandung. Jurnal Sains Manajemen, (2016).
Hannie Ina Ratnasari. Anggi Pasca Arnu. Digital Marketing Pada Start Up Dan UMKM : Praktik Melakukan Pemasaran Berbasis Digital Menuju UMKM Tangguh. Kompetitif. Dan Ungggul Di Era Revolusi Industri 4.0. Yogyakarta: Absolute Media. 2021.