Sosialisasi Penggunaan Canva Dalam Pembuatan Media Promosi Kesehatan di Masyarakat

Authors

  • tria harsiwi STIKES AKBIDYO Yogyakarta
  • Isabella Rahmawati STIKes Akbidyo Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.61722/japm.v2i5.2521

Abstract

Abstract. In today's increasingly advanced digital era, digital media has become an effective means of conveying information to the public. Canva is an online design program that provides various services such as presentations, resumes, posters, flyers, brochures, graphics, info graphics, banners, bookmarks, newsletters, and others. The method of community service carried out is by conducting outreach or presenting material regarding the use of Canva as a media for promotion and health information in the community. This outreach was carried out to the community, especially cadres and young people in the Ngebel Tamantirto community. Community service related to the use of the Canva application as a health promotion medium in the community is running well and smoothly. It is hoped that with this outreach, the public can utilize Canva in creating information media and health promotion in the community

Keywords: Sosialization, Canva, Health Promotion

References

Ardian, I. (2014). Langkah-langkah merencanakan penggunaan media promosi kesehatan dalam lingkup kesehatan reproduksi. Keperawatan Tropis Papia, 1–16.

Gaol, R. E. Y. L. (2018). Gambaran Perilaku Petugas Promosi Kesehatan dalam Pelaksanaan Program Promosi Kesehatan di Puskesmas Kota Medan. https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/11295

Hafiz, A. (2021). Pemanfaatan Aplikasi Canva Pada Pembelajaran Kitabah di SMPIT Brilliant Batusangkar Kelas 7. Muhadasah Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 3(2), 90–105.

Indika, D. R., & Jovita, C. (2017). Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, 1(01), 25–32.

Indriani, U. (2021). Penggunaan Aplikasi Canva untuk Berbagai Kebutuhan Desain. CSRID Journal, 13(3A), 125–134.

Maritska, Z., Prananjaya, B. A., Nabila, S. P., & Parisa, N. (2023). Promosi Kesehatan Jiwa Berbasis Media Sosial (Instagram Live) Bagi Masyarakat di Masa Pandemi COVID-19. Wal’afiat Hospital Journal,. https://whj.umi.ac.id/index.php/whj/article/view/98/67

Muhlizardy., Rahma, N.N., Utami, R.T.(2023). Pelatihan Pembuatan Media Promosi Kesehatan Berbasis Digital Training In The Development Of Digital-Based Health Promotion Media. Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia Sejahtera Vol. 2, No. 3 September 2023.

Pelangi, G. (2020). Pemanfaatan Aplikasi Canva Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Dan Sastra Indonesia. Jurnal Sasindo Unpam, Vol 8, No 2, Desember 2020, 8(2), 79–96.

Prasanti, D., & Ikhsan Fuad. (2018). Pemanfaatan Media Komunikasi Dalam Penyebaran Informasi Kesehatan Kepada Masyarakat (Studi Kualitatif tentang Pemanfaatan Media Komunikasi dalam Penyebaran Informasi Kesehatan di Desa Cimanggu, Kab. Bandung Barat). REFORMASI, 8(1), 8–14.

Rahman, A., Adam, H., Pinontoan, T. A. D., Assa, I. L. A., Mailoa, K. M., & Engka, I. J. (2022). Pelatihan Pembuatan Media Promosi Kesehatan dengan Aplikasi Canva. Jurnal Lentera : Penelitian Dan Pengabdian Masyarakat, 3, 106–111.

Wulandari, Z., Alam, A., Tyas, G. P., & Syahidah, Y. (2021). Webinar Dan Pelatihan Digital Marketing sebagai upaya meningkatkan promosi produk UMKM. Jurnal Pengabdian UntukMu NegeRI, 5(2), 45–51. https://doi.org/10.37859/JPUMRI.V5I2.3055

Yuniarti, P., Indriyani, F., & Marthanti, A. S. (2021). Penggunaan Aplikasi Canva dalam Pembuatan Desain Promosi Usaha pada Karang Taruna Desa Sukaharja Jurnal Abdimas Ekonomi dan Bisnis. Jurnal Abdimas Ekonomi dan Bisnis, 1(2), 88–95

Downloads

Published

2024-09-05