Strategi Pemasaran Warung Coto Makassar Dalam Meningkatkan Pendapatan (Studi Kasus Di Kelurahan Poboya Kecematan Mantikulore Palu)
DOI:
https://doi.org/10.61722/japm.v3i1.3199Keywords:
Revenue increase; marketing strategy.Abstract
This research aims to find out how the marketing strategy is applied to increase the income of the coto cafe in Makassar. This research uses a qualitative research method that is conducted directly down to the space or location. The data collection technique used in this research is interviews, using interview guidelines that have been systematically and comprehensively compiled for data collection. The results of the research show that the marketing strategy carried out by Makassar coto stalls in increasing revenue is to always provide coto with more content and maintain the taste, always looking at the quality of the meat purchased and for the service provided by Mr. Leman so that customers feel comfortable, which is to always maintain the cleanliness of the place effort, the quality of products such as buying meat should not be mixed with fat. Warung coto Makassar owned by Mr. Leman has not cooperated with digital platforms such as courier services because the requirements are quite difficult.
References
Simbolon, F. (2013). Strategi Pemasaran Global Di Pasar Indonesia. Management Departement,
School of Businnes Management, Binus University. 4(1), 405-413.
MD, M. & Arianty, N. (2019). Strategi Pemasaran Susu Kedelai Dalam Upaya Meningkatkan
Pendapatan Keluarga. Prosending Seminar Nasional Kewirausahaan. 1(1), 257-264.
https://scholar.google.com/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=strategi+pemasaran+sus
+keledai+dalam+meningkatkan+pendapatan+keluarga+&btnG=#d=gs_qabs&t=17333
&u=%23p%3DeADHU3US-MYJ
Harini, C. & Yulianeu. (2018). Strategi Penetrasi Pasar UMKM Kota Semarang Menghadapi
Era Pasar Global MEA. Jurnal Ekonomi dan Bisnis. 21(2). 361-381.
dayat, M. (2019). Strategi Pemasaran dan Optimalisasi Bauran Pemasaran Dalam Merebut
Calon Konsumen Jasa Pendidikan. Jurnal Mu’allim. 1(2). 1-11. -299-318.
https://scholar.google.com/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=jurnal+strategi+pemasar
n+&oq=#d=gs_qabs&t=1733201386422&u=%23p%3DQMZ9RhfE5eQJ
Handika, M.R., & Darma, G.S. (2018). Strategi Pemasaran Bisnis Kuliner Menggunakn
Influencer Melalui Media Sosial Instagram. Jurnal Manajemen Dan Bisnis. 15(2). 192
Harto, D., Pratiwi, S.R., Utomo,M.N., & Rahmawati, M. (2019). Penerapan Internet Marketing
Dalam Meningkatkan Pendapatan UMKM. Jurnal Pengabdian dan Pemberdayaan
Masyarakat. 3(1). 39-45.
https://scholar.google.com/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=penerapan+internet+mark
eting+dalam+meningkatkan+pendapatan+umkm&btnG=#d=gs_qabs&t=173331358208
&u=%23p%3Dtkz7ZPpqVmMJ
Yunaida, E. (2017). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Pendapatan Produk Surat
Dan Paket Kantor Pos Langsa. Jurnal Manajemen Dan Keuangan. 6(1). 688-699
https://www.neliti.com/id/publications/196993/analisis-strategi-pemasaran-untuk
meningkatkan-pendapatan-produk-surat-dan-paket
Herlina, N. (2018). Analisis Komparasi Strategi Pemasaran Home Industry Dengan Cara
Tradisional Dan E-Marketing Dalam Peningkatan Usaha. Jurnal Edukasi : Ekonomi
Dan Akuntansi. 6(2). 293-298.
https://www.researchgate.net/publication/346384450_ANALISIS_KOMPARASI_STRA
EGI_PEMASARAN_HOME_INDUSTRY_DENGAN_CARA_TRADISIONAL_DAN_E
MARKETING_DALAM_PENINGKATAN_USAHA_Studi_Pada_Kelompok_Usaha_Bersam
_Seda_Sakti_Kecamatan_Lumbung
Bailia, J.F.T., Soegoto, A.S., & Loindong, S.S.R. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Harga,
Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Warung-Warung Makan Lamongan
Di Kota Manado. Jurnal EMBA. 2(3). 1769-1780.
https://scholar.google.com/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=jurnal+warung+makan
&btnG=#d=gs_qabs&t=1733314078013&u=%23p%3DBRzuaqZSddwJ
Lestari, R., & Elwisam. (2019). Penerapan Strategi Pemasaran, Inovasi Produk Kreatif Dan
Orientasi Pasar Untuk Meningkatkan Kinerja Pemasaran UMKM. Jurnal Riset
Manajemen Dan Bisnis. 4(2). 277-286.
https://images.app.goo.gl/ETDwTA8Y8mWYXL119
Gunawan, K. (2017). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Usaha Para Anggota Baitul
Maal Wat Tanwil. Jurnal Kajian Ekonomi Dan Bisnis Islam. 10(2). 234-257.
https://images.app.goo.gl/7QpRyiiEoHimXZbt9
Sanawiri, B,. & Iqbal, M. (2018). Kewirausahaan. Malang: UB Press.
Safitri, N.A. (2018). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: K-Media.
Saleh, M. Y., & Said, M. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran. Makassar: CV Media.
Budiarto, R., Putero, S.H., Suyatna, H., & Astuti, P. (2015). Pengembangan UMKM: Antara
Konseptual dan Pengalaman Praktis. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Sunyoto, D. (2015). Strategi Pemasran. Yogyakarta: CAPS (Center for Academic Publishing
Service).
Hamali, A.Y. (2016). Pemahaman Strategi Bisnis dan Kewirausahaan. Jakarta: PT Kharisma
Putra Utama.
Muchson, M. (2017). Buku Ajar Entrepreneurship (Kewirausahaan). Kendiri: Guepedia.
Assauri, S. (2015). Manajemen Pemasaran (Dasar, Konsep Dan Strategi). Jakarta: PT
Rajagrafindo Persada
Amalia, R. (2018). Strategi Pemasaran Warung Coto Makassar Dalam Meningkatkan
Pendapatan (Studi Kasus Di Kelurahan Batupasi Kecamatan Wara Utara Kota Polopo).
IAIN Palopo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL AKADEMIK PENGABDIAN MASYARAKAT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.